6 Eylül 2013 Cuma

Doğum kilolarımı nasıl verdim?

Başlık yeterince cezbedici mi? Tabi ki bir diyet listesi filan vermeyeceğim, çünkü bu büyük bir yalan, sadece yazıya çekmek istedim sizi :) Kilo milo da vermedim, normalde bir şey yapmadan verilen kilo kadarı gitti, gerisi özellikle göbek&bel çevresinde bir kütle halinde kaldı. Ama size neler yapmak isteyip de yapamadığımı anlatabilirim :)

Daha önce de bahsetmişimdir, hamile kaldığımda 48 kg idim. Hamilelik sırasında 13 kg aldım ve doğuma 61 kg ile girdim. Hastaneden eve geldiğimde 57 kg idim. Yaklaşık 3 ay sonra da 54 kg olarak kaldım. Uzun bir süre orada sabit durdum. Hedefim tabi ki hamile kalmadan önceki kiloma geri dönebilmek, en azından 50' nin altına inebilmekti. Ama ne yazık ki hala bu amacıma ulaşamadım :)

Arda yaklaşık 3 aylıkken, yani 54 rakamında bir nebze dahi oynama olmadığı o günlerde, bana bir gaz geldi. İşe döndüğüm zaman eski kilomda olmalıyım gibi bir hedefe konsantre oldum ve evde pilates yapmaya başladım. İstikrarlı bir şekilde yaptım da bir süre. Ebru Şallı ile Mükemmel Bir Karın ve Ebru Şallı Selülit Savar videoları eşliğinde, baya baya hayaller kurarak yapıyordum pilatesimi :) Sonra deli gibi yemek yerken sadece pilatesle bu işler olmaz diyerek, yediklerimi azaltmaya başladım. İşte ne olduysa o zaman oldu ve ikisi birden bana fazla geldi. 3 gün sonra enerjisizlikten sürünüyordum çünkü hesaba katmadığım bir şey vardı: Emzirmek! Zaten deli gibi kalori harcıyordum emzirdiğim için. Bir de üstüne spor ve diyet.. Hem yorgun düştüm, hem de sütümde azalma oldu. Sonra, yok dedim bu böyle olmayacak, en iyisi sadece spor yapayım. Ama maalesef ona da aynı istikrarda devam edemedim. Bir ara sitenin spor salonunda yürüyüş bandına takıldım. Her gün 30 dk. tempolu yürüme + 10 dk koşu yapıyordum. Ne yazık ki onda da istikrar sağlayamadım. Baktım olmuyor, "en iyisi Arda 6 aylık olsun da, ek gıdaya geçince başlarım" diyerek kendimi kandırdım bir güzel ve bıraktım iyice ipin ucunu.

Şu an 50-51 kg arasında gidip geliyorum. Bu kiloya nasıl indiğime gelince de, tabi ki süt diyeti sayesinde. Arda' da süt alerjisi çıkınca ve ben daha önce bahsettiğim o doğru düzgün hiçbir şey yiyememe evresine girince kendiliğinden 2 kg  gitti. Bir de işe başlayınca artan tempom sayesinde 1 kg daha gitti ve orada tıkandım yine. Hala 50' nin altına inme hayalleri kurup, yaz sonunda spora başlayacağım diye kendimi kandırıyorum :) İşte yaz bitti bitiyor, bende hala bir hareket yok.

İşe döndüğüm zaman herkes "eski haline dönmüşsün, hemen zayıflamışsın, ne yaptın da kiloları verdin" gibi cümlelerle sağolsunlar biraz egomu okşadılar. Elbette ben zaten ufak tefek bir kadın olduğum için herkese gayet zayıf görünüyorum. Ancak ben kendimi biliyorum ne yazık ki ve kendi kendime kıyas yapıyorum haliyle :)

Aslında kilom ile de değil derdim. Bir yerde toplanan ve sabit kalan fazlalıklar ile. Benim tamamen bel ve göbek çevrem değişti. Bu da beni inanılmaz rahatsız ediyor. Diyetle filan da olacak iş değil, hatta kendi kendime yürüyüş vs. yapsam da eritebileceğim bir bölge değil. Profesyonel destek almam, bu işi bir bilene sormam lazım. Şimdi de Arda henüz hala emdiği, hatta bensiz uyumadığı, hatta ve hatta özellikle şu ara bensiz nefes bile almak istemediği (!) için hangi ara spora gidebilirim ki diyerek erteliyorum. Bakalım, kısmet :)

Arda, yaklaşık 4,5 aylık...

2 yorum:

  1. Ben hamile kalmadan önce tartılmadım ama sanırım 49-50 gibiydi kilom şuanda da 29. haftamdayım yaklaşık sizin doğuma giderkenki kilonuzdayım. 60 kiloyum. Daha az kilo alırım diye düşünürken kilom hep yükselen bir grafikle devam etti, sanırım bunda hamileliğimde iştah kapanması, yemeklerden tiksinme,mide bulantısı gibi şikayetlerimin olmaması ve yediklerim içtiklerim(pekmezler,cevizler,börekler) etkili oldu. Gebelik şekeri çıkınca diyetisyen bir beslenme programı hazırladı bana 1 ay önceki kilomdayım şuanda. Böyle devam edersem süper. Gerçi hep kilo alsam da veririm, önemli olan bebeğimin sağlığı emziren anneler hemen veriyor kilo diye düşünüyordum sizin yazdıklarınızı okuyunca "yook yaa o kadar da kolay değil galiba" oldum. Neyse o günler gelsin de düşünürüz :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hamilelik doneminde ideal kilo artisini arastirirken soyle bir hesaba denk gelmistim, genelde alinmasi gereken kilo max.15-16 gibi. Bu kilonun yarisi dogumda gidiyormus, kalan yarinin yarisi da ilk 3 ayda veriliyormus. Geri kalan ortalama 3-4 kilo bunyede kaliyormus ve bunu vermek kisinin ugrasmasi ile orantiliymis. Aslinda bu hesaba benim durumum da uyuyor sayilir :) Hamilelik sekeri ciddi bir olay ama ben yazinizi okudum, cok dikkat ediyorsunuz, bu ozenle her sey cok yolunda gider endise etmeyin. Ayrica dediginiz gibi kilo bir sekilde verilir, onemli olan bebeginizin sagligi :)

      Sil